New DAF design leaked!

Earlyer i posted this scoop photo of a new DAF truck. The truck was caught during a photoshoot by one of the Iepieleaks spie squad! Now Truckstar Magazine has an even better scoop, an artist-impression of the complete design. The sources are secret but artist Peter Zadelaar who made this drawing knows for 89 procent that this is the real thing!

Photo and drawing are in the new Truckstar Magazine. Today in the shops in Holland! Or go to www.truckstar.nl

Share me:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

99 Responses to New DAF design leaked!

  1. Zal dit het zijn? wel jammer dat ze de verlengde slaapcabine gleuven van toen de 95 de 95XF werd hebben laten zitten. Mooie grill, heeft wel wat. maar wil het nu in het echt zien. Vooral de streep in carrosserie kleur. Waarschijnlijk komen daar grote letters DAF op te staan…

  2. Beste Arnold,

    Als dit het gaat worden en daar lijkt het erg veel op, ben ik wel onder de indruk. Ook de SC ziet er toch een stuk beter uit. Ben wel benieuwd of ze de zonneklep nog gewijzigd hebben voor de SC. Mag na 15 jaar ook wel eens.

  3. Als dit het gaat worden, vind ik de auto vergeleken met de nieuwe Actros en nieuwe FH nu al verouderd! Als hier al die 100-den miljoenen in zijn gaan zitten, zoals in de krant te lezen was, is dat wel weggegooid geld geweest. Toch maar eens een geheel nieuwe cabine, ipv alleen een ander frontje, ontwikkelen in Eindhoven?

    • Dat 100-den miljoenen project is wel over een totaal vernieuwe cabine maar is stop gezet vanwege de lage economie en de koopkracht die daalt .. in 2015 was gepland dat DAF met een geheel vernieuwde cabine gaat komen.

    • Nou Arjan, je kan de XF allang krijgen met links en rechts opstappen naar de catwolk. Dus Daf doet het al jaren goed voor links- en rechtshandigen.

  4. Beste Nancy,
    Jammer dat je dit nu alweer afkraakt, je bent weinig positief in je reacties.
    Kraak de fh dan maar die is officieel uit en dat voorkantje ziet er zeker niet uit.

  5. Ja Jaap daar is een forum voor, je bent pos of neg en toevallig ben ik bij de XF zeeer neg! is dan ook mijn mening.

    Als daf met een oude cabine (ontwerp uit 1983) weer doorgaat zie ik dat als één grote domper voor de merk Daf dan ben ik niet echt positief de XF was bij de laatste facelift al een oud geval zelfs nog ouder dan de Magnum!
    Van Volvo kan je zeggen wat je wil en ook van de Actros ik vind ze beide een moderne eigentijdse uitstraling hebben je vind ze mooi of niet, en daarin tegen is de FH de veiligste truck op dit moment… denk dat de XF dat bij lange na niet zal halen.
    Als Daf echt met dit ontwerp komt vind ik dat Daf hard opweg is naar een B merk.

    • Daf is al jaren een B merk. Ze zitten wat uitrusting, afwerking en prijs betreft op hetzelfde niveau als Renault, Iveco, of MAN. Als je een Daf daar mee vergelijkt is het een beste auto, maar ook niet meer dan dat. De strijd met Scania en zeker Volvo hebben ze nog nooit aangekund.

  6. Ik vindt dat de voorkant er echt prachtig uit ziet, lekker strak, maar vindt ook wel dat de gestroomlijnde voorkant niet echt past bij de nog oude hoekige zij- en achterkant van de cabine.
    Het lijkt mij geen volledige nieuwe cabine, zoals bij Volvo en Mercedes, maar enkel een nieuw ‘gezicht’.
    Misschien best nog ff afwachten, tot we het volledige resultaat zien.

  7. De DAF XF105! Dat is de Truck van het Jaar, gekozen door chauffeurs! aldus Truckstar en dat met een cabine uit 1983, doet ze niemand na…. Van de Actros werd gezegd dat deze een nieuwe dimensie was binnen de trucks, maar het lijkt mij dat de nieuwe DAF en misschien nog in iets meerdere mate de Volvo echt een nieuwe standaard gaan neerzetten..
    Ben echt benieuwd, laat dat doek maar snel zakken!

  8. Beste Nancy,
    Je hebt helemaal gelijk. Over smaak valt niet te twisten. De cabine van DAF is oud. Ondanks dat, vind ik dat ze er toch elke keer nog redelijk in geslaagd zijn om die oude cabine up to date te houden. De XF kan nog steeds goed meekomen in de cabine vergelijkingstests, ook met de nieuwe Actros. Het zal ook na deze face lift nooit een nieuwe FH of Actros worden, qua uitstraling, dus daar gaat het vergelijk een beetje mank, naar mijn idee. DAF heeft prioriteit aan Euro 6 gegeven. Op termijn komt er heus wel een nieuwe cabine die de vergelijking met de nieuwe Actros en FH wel aan kan. De grote vraag is alleen, wanneer?

  9. Ik ben het wel met Nancy eens! Grilletje ff deels kopieren van Scania ala de gemiddelde chinese fabrikant, eindelijk het spijltje uit het raam halen en ja hoor, een compleet nieuwe DAF! Deze facelift ziet er na de introductie van de nieuwe Actros en nieuwe FH al verouderd uit voordat ie onthuld is! Ook een prestatie. En dit schijnt dan 200 miljoen euro gekost te hebben.

  10. niet zo negatief het word gewoon weer een mooie en hele goede truck.die oude jonge wint toch vaak met testen.wie dat zeggen zijn toch vaak zweedse merk rijders.

  11. jammer ben daf fan maar dit valt een beetje tegen. had verwacht dat de belijning aan de zijkant iets meer van deze tijd zou worden. doet denken aan een chinese truck. maar misschien worden we nog verrast in Hanover.

  12. Er zitten weer leuke reacties tussen, maar ik ga er van uit dat Mister Zadelaar (tekenaar) ook van DAF nog op zijn vingers is getikt, zodat nog niet alles in de tekening wordt onthult………met name de type-aanduiding en het DAF-logo kunnen nog veel aan het ontwerp goedmaken! Tot de onthulling vooral blijven gissen, houdoe.

  13. http://3.bp.blogspot.com/-ut1pgjmbpeo/UDJjJSRYU6I/AAAAAAAACEU/FFz-g-9E9T0/s1600/DAF+def.jpg

    Deze link stond hier vanmorgen nog op helaas nu niet meer (gelukkig opgeslagen).
    Helaas nog steeds oude DAF cabine, Iveco grill en Actros sideskirts die op z’n kop gemonteerd zijn dat wordt de nieuwe DAF.
    Helaas lang op zitten wachten en nog de plank misgeslagen.
    200 mln inversteren en dan hadden ze beter ook beplating aan zijkant aan kunnen passen met een paar andere lijnen er in.
    Onderste helft is modern en bovenste gedeelte (cabine) is ouderwets dit past en staat ECHT NIET!!!!!!
    Dit is een afknapper als DAFfan.

  14. Ik heb het idee, als je goed naar de foto kijkt dat er een nieuwe cabine op staat en dat Daf ons op een dwaalspoor zet, als je naar de linker voorstijl kijkt met het raam lijk het boller te staan en wat meer naar achter. Als naar het rechter wiel kijkt dan zie je ook heel vaag de lijn van de spatbord rand, lijk net zo te zijn als de Actros en nieuwe FH.
    Ik hoop zo dat het totaal nieuw is.

  15. De rode DAF zoals op de tekening zo wordt hij echt.
    Nog steeds de oude vierkante cabine een grote mis stap, Iveco grill en sideskirts van de Actros die op z’n kop opgehangen zijn.
    Dat wordt de nieuwe, eh oude DAF.

  16. Ik rij al jaren DAF SSC en zou qua ruimte niet anders willen.
    Maar met dit soort ontwerpen (en ook de nieuwe FH) denk ik dat ik maar in de loods ga werken.
    Wat een gedrochten.

  17. Ik deel de mening dat het jammer is dat er niet een geheel nieuw concept is neergezet. Desalniettemin zou het er best wel acceptabel uit kunnen gaan zien. Ik denk dat de geboden techniek (Euro6) op dit moment belangrijker is dan de verpakking.
    Ik vermoed dat DAF in de toekomst niet langer met 2 totaal verschillende cabines voor middel en lange afstand trucks gaat werken. Vanuit die perspectief lijkt de keuze voor een update verdedigbaar. De CF is duidelijk nog niet aan vervanging toe. Het ontwerp kan zich nog steeds moeiteloos staande houden in vergelijking met de concurrentie. Met de update van de XF wordt er ca. 5-6 gewonnen, een perfect moment om dan met een modulair cabine ontwerp te komen voor beide series. DAF is naast Renault de enige die totaal verschillende cabines. Renault zal naar alle waarschijnlijkheid ook naar een basis ontwerp gaan.

  18. Ik deel de mening dat het jammer is dat er niet een geheel nieuw concept is neergezet. Desalniettemin zou het er best wel acceptabel uit kunnen gaan zien. Ik denk dat de geboden techniek (Euro6) op dit moment belangrijker is dan de verpakking.
    Ik vermoed dat DAF in de toekomst niet langer met 2 totaal verschillende cabines voor middel en lange afstand trucks gaat werken. Vanuit die perspectief lijkt de keuze voor een update verdedigbaar. De CF is duidelijk nog niet aan vervanging toe. Het ontwerp kan zich nog steeds moeiteloos staande houden in vergelijking met de concurrentie. Met de update van de XF wordt er ca. 5-6 jaar gewonnen, een perfect moment om dan met een modulair cabine ontwerp te komen voor beide series. DAF is naast Renault de enige die totaal verschillende cabines. Renault zal naar alle waarschijnlijkheid ook naar een basis ontwerp gaan.

  19. Als het design “slechts”..een nieuw frontje is op die heel oude doos erachter vind ik het een enorm gemiste kans. Maar goed het laken is er nog niet van af. De tekening ziet echter niet veelbelovend uit.

  20. Even een wild idee:

    1. Iep heeft een aantal trucksites waaronder Iepieleaks.nl (met truckscoops);
    2. Iepieleaks wordt zeer redelijk bekeken, ook door links vanuit binnenlandse en buitenlandse sites waar Iep nog wel eens artikelen/berichten mee uitwisselt;
    3. Iep schrijft voor verschillende Nederlandse truckgerelateerde tijdschriften (Truckstar,TTM etc.);
    4. Iep houdt als de laatste weken de “DAF”-interesse hoog als er regelmatig berichten zijn van nieuwe modellen van de concurrentie (kijk maar eens terug);
    5. Iep heeft met DAF een journalistieke relatie die langer duurt dan een paar dagen. Bij het bericht ‘Waiting for the new DAF..’ (http://www.iepieleaks.nl/waiting-for-the-new-daf/#comments) geeft hij ook zelf in een reactie op een comment van Simon T. Burke zoiets aan. Hij ziet soms meer dan hij zou moeten zien bij truckfabrikanten. Iep zal informatie daarover voor zich houden zolang er geen andere bronnen zijn die dergelijke informatie verkondigen.
    6. De laatste scoopfoto (Witte DAF met zwart zeil) wordt Iep (in)direct toegespeeld (door DAF*?) > gevolg 1: DAF-interesse blijft (voordeel DAF); Iep heeft primeur (voordeel Iep, Truckstar etc.);
    (waar is die foto eigenlijk genomen> Eindhoven (lees DAF)? Al bij de IAA (te vroeg lijkt me )? Elders?
    * Overigens van vrij dichtbij, met brandende koplampen, zeil hier en daar “toevallig” iets tonend.
    7. Iep geeftt in bovenstaand bericht aan dat de tekening voor 89% klopt (raar percentage overigens, waarom niet 90% (of 99% als je weet dat dit het wordt) met de “real thing”;

    Iep weet meer, maar laat/kan het achterste van zijn tong (nog) niet (laten) zien! DAF stuurt de laatste scoops een beetje (veel?)!

    Overigens geen verwijt Iep!

  21. Ziet er verschrikkelijk mooi uit. Komt in de nieuwe DAF kleur ORANJE Metalic. Met afstand de mooiste en beste truck van dit moment. De truck van het jaar is bekend.

    p.s. spijltje is weg hoor.

  22. DAF is dit jaar zelfs nog met de “oude” (LEES: TIJDLOZE) cabine door de chauffeurs uitgeroepen tot truck van ‘t jaar. Typisch Nederlands voor een aantal mensen om het Nederlandse product weer af te kraken. XF de meest verkochte truck op dit moment in Europa. Dus zo slecht doen ze het nog niet. Het marktaandeel van DAF is stijgende in de neergaande markt. Er is geen enkele fabrikant die dit nadoet. COMPLIMENT!

  23. Neem van mij aan dat als ik meer materiaal had dat ik dat zou posten! Echt, DAF doet er alles aan om het nieuws onder zeil te houden tot de presentatie a.s. dinsdag in Hannover. Ik ben daar natuurlijk ook en zal zo snel als ik wat heb alles hier posten. Waar de foto met het afdekzeil gemaakt is weet ik niet. Die foto is mij toegestuurd door één van mijn Iepieleaks spionnen die graag annoniem wil blijven.

    Dat ik wat meer weet is geen groot geheim, daarvoor zit ik lang genoeg in het vak maar meer materiaal heb ik echt niet op dit moment..En van dealtjes met DAF is geen sprake, want nogmaals, zij doen er echt alles aan om het nieuws binnenboord te houden en daar zijn ze erg goed in tot nu toe! Helaas voor Iepieleaks maar dat is het spelletje.

  24. Zoals in het vorige “DAF Scoop” draadje al vermeld werd:
    http://www.ho-modelautoclub.nl/forums/topic/de-nieuwe-daf-xf/
    Dit is alles van de buitenkant. Niet meer, niet minder. Wat een domper.
    Wat Fransite al eerder schreef: PEKING-DAF 北京车

    En marktaandeel kan je kopen door bijv. te gaan stunten met aanschafprijs, onderhoud/lease contracten en accesoires.
    Dat is niet zo bijzonder.
    Scania bijvoorbeeld geeft nergens korting op. Ze hebben een stabiel marktaandeel en maken de meeste winst van allemaal. Dat is pas knap

    • scania je bedoeld misschien VW rommel. Ze hebben een stabiel markt aandeel omdat ze na 9 a 10 jaar bij mestebelt in lemelerveld staan, dan zijn ze verrot of achteras in brand gevlogen en is het de moeite niet waard om ze op te knappen

  25. @Iep. Je hoeft je niet te verantwoorden hoor:-)
    Leuk dat dit draadje zo levendig is.
    Enne : Zet je spionnen in de buurt van Stockholm maar op scherp de komende wintermaanden.

  26. je kan best een keer stunten met de prijs doen zo veel fabrikanten .maar dat hou je geenjaren vol lijkt mij…?daf levert gewoon kwaliteit !

  27. jannes we weten nou wel dat je daf niks vindt !….ga wat met je leven doen .mischien kun wat met die nancy doen ? een peking eend scoren of zo iets

  28. @ Karremans:
    En daarom noemde ik Scania als voorbeeld.
    DAF verkoopr echt niet zoveel meer trucks puur en alleen omdat ze zo goed zijn. (Begrijp me niet verkeerd hoor. Zijn prima trucks)
    Met zulke snelle stijgingen kan je alleen maar concluderen dat er met prijzen gespeeld wordt om het marktaandeel te vergroten. Goed voor de naam en voor de grafieken voor bijv. aandeelhouders.
    Maar marktaandeel zegd niets over winstgevendheid.

    • Beste Jannes ga kaas op de markt verkopen en bemoei je niet meer met de truckwereld want daar heb je echt geen kaas van gegeten

      vr gr koen

  29. gezien de inversteringen die daf heeft gedaan ,zit het met de winst wel snor . paccar kijkt wel mee over de schouders denk je niet ?

  30. Het is gewoon een afgang van Daf om met zo’n bejaard ontwerp te komen.Ze hebben gewoon geen lef om eens een compleet nieuwe wagen te ontwerpen.Of weten ze in eindhoven niet hoe men dat moet doen.
    Stelletje sukkels .

  31. ik denk dat daf weer met de eer gaat strijken wordt gewoon weer een hele fijne sturende truck .heb de andere merken ook gereden .die rijden niks beter volvo zijn dweilbakken en scania heeft de naam denken ze oo volkswagen.sorry.

  32. vraagje aan Jannes waar komen de 3d tekeningen van de xf en de cf vandaan, is dit huisvlijt of komt dit bij daf of een fabrikant van modelautos weg

  33. Pekingeend of niet Daf rules the world. Truck van het jaar.
    Dus mensen met die eeuwige kritiek ga svp lekker achter je gordijntje zitten in die Zweedse ikea dozen.

  34. Ja Jaap, hoe je het ook went of keerd, het blijft een oud hok met een stuk of 7 faceliften zo onderhand, en het zal vast nog niet de laatste zijn. kan er gewoon niets aan doen.Ik kon tot een paar jaar terug erg van Daf genieten… maar het word zooooo saai, en ja techniesch zijn ze heel goed maar het gaat bij mij ook om hoe je gezien word en dan is deze facelift gewoon een hele slechte domper als hij zo word zoals op de tekening. Maar valt me op dat er een paar mensen tussen zitten die niet tegen krietiek kunnen ook erg saai.

  35. En nu geniet je ervan om Daf lekker af te kraken.
    Ik vraag me af waar je mee rijd. Daf is met zijn oude hok nog steeds erg geliefd onder chauffeurs, de binnenkant is nog steeds 1 van de ruimste cabines op de markt.
    En hoe en wat er straks nieuw staat dat weet nog niemand, iedereen gist maar ook jij zelf dus wacht maar met klagen tot de auto officieel geshowd word !!!

  36. Nancy,

    Ik ben het met je eens dat dat “oude hok” nodig aan vervanging toe is, maar DAF heeft zich eerst op Euro 6 gestort.
    Volgens mij zit “iedereen” op een nieuwe XF te wachten, maar gaat dat nu niet gebeuren. De SC is saai en de veranderingen aan de buitenzijde waren altijd minimaal, waardoor goed te zien is dat het ontwerp al ruim 26 jaar (!) oud is. De SSC 105 vind ik nog steeds een indrukwekkende verschijning, maar natuurlijk geldt daar min of meer hetzelfde. De veranderingen aan de buitenzijde, die gezichtsbepalend zijn, zijn nu eens ingrijpender dan ooit tevoren. Natuurlijk ook vanwege Euro 6, maar ook om weer “bij de tijd” te zijn. Van een tekening is niet alles te zeggen. Wacht nu eerst eens de “echte versie” af en laat dan nog eens weten wat je er van vindt.

  37. @ Jaap, volgens mij mag iedereen op een forum zijn mening geven mits je je aan bepaalde “nette” voorwaarde houd, pos of neg, dus ik mag zeggen wat ik van deze Daf vind! ben jij het er niet mee eens dan moet je mijn antwoorden gewoon niet lezen, hoef je je daar ook niet aan te ergen toch?
    Buiten dat heb ik niets tegen Daf integendeel mijn vader reed ook veel Daf vanaf de 2600, 2200 2800 enz tot de 95 dat was voor het bedrijf van mij Opa!
    @ Richard, je hebt ook gelijk eerst even tot dinsdag wachten, ik heb ook gezegd dat als Daf met de versie komt zoals de rode op de tekening dat ik het een domper vind voor het merk Daf, erg Chinees!

  38. NANCY ,ik kan prima met kritiek omgaan maar als je het daf nieuws volgt wees dan objectief .in 2015 komt er een geheel nieuwe truck !!!!!

  39. @ Dafman, nee dat kan je niet, je word persoonlijk en dat is allerminst netjes en respectloos! In mijn ogen kan je dan niet met kritiek omgaan, mensen hebbn nu eenmaal verschillende meningen. Objectief zijn? als ik dat doe verranderd er niets aan mijn bevinding, het enige wat kan verranderen is als er dinsdag iets anders staat dan wat op de tekening staat… iets moois eigentijds. Als ik dat zou vinden dan zal ik dat ook zeggen.

  40. Jaap, dat mag jij vinden Jaap, Hypocriet zijn ook niet netjes, zoals;
    jaap says:

    13 september 2012 at 22:59

    Pekingeend of niet Daf rules the world. Truck van het jaar.
    Dus mensen met die eeuwige kritiek ga svp lekker achter je gordijntje zitten in die Zweedse ikea dozen.

    Jij benoemd daar ook twee merken mee, dus zelf jij ook niet roomser dan de Paus.

    Verder stop ik deze duscussie.

  41. Zou ik ook zeggen als ik het niet meer weet en toch het laatste woord wil hebben hihihihiih, maar wees gerust ik ben heel nuttig bezig 😉

  42. WOW. even the launch of the new Actros or the new FH. didn,t cause this much excitement. Anyway only 4 days to go. It will be interesting to see if they have changed the profile of the roof on either the SC. [space cab] or SSC.[super space cab]. The problem that i see developing for Daf is that at one time thier boxy Cabtec cab was once the leader in useful living/working space, but now the others {Merc and Volvo and next year Renault} have caught up. In my humble opinion there was nothing realy wrong with the old Volvo FH cab, taste aside other than the raked widnscreen, that design shortcoming has now been sorted.

    Here,s a view as to why Daf should be developinga new cab family. let,s compare the M.A.N cab and the Daf cab. Now in the M.A.N cab there is one door for all modles TGL TGM TGS TGX admitedly with different skirts{bottom part of the door} whereas in the daf range there are three. One is actualy a Renault cab, how long will that agreement last for? Now lets take the door interior. The M.A.N cab has one ,also one electric windowmotor for the whole range, wrereas the Daf will have three and potentely three different electric window motors. Anew model range could be sold in europe , north america , austrailia, russia , aisia, and south america so the volumes are there to justify the investment. That,s my view on the topic. i,m off to bed now as i,m up at 4 A.M. to-morrow incedently driving a Daf. Iep keep up the good work.
    P. S. Dafman where did you get the information of a new cab in 2015, is it realible ?

  43. Nancy, ik ben zeker niet roomser dan de paus heb ik ook nergens beweerd.
    Hypocriet nee dat ben ik zeker niet.
    Maar ik uit pas kritiek als dat gerechtvaardigd is en dat is niet mogelijk aan de hand van een tekening of een weinig verhullende foto.
    Helaas kan jij kritiek op je opmerkingen zelf slecht verdragen en wil je zelf altijd het laatste woord hebben.
    Ik wacht rustig af tot dinsdag daarna lees je mijn mening wel.
    Fijn weekend 😉

  44. Zelf heb ik die 3D tekening verstuurd naar m’n DAF vertegenwoordiger en die heeft laten weten dat die er niet zo uit komt te zien.
    Hij heeft het voor me terug gekoppeld naar z’n directeur die de DAF al in Eindhoven gezien heeft dus neem aan dat de waarheid gesproken wordt.
    Als alles waar is wat in de mail stond is het een verrassend mooie en vernieuwde truck.
    En daar gaan ze niet voor niets 3 jaar garantie op geven………….
    En SCANIA maakt winst laat me niet lachen, als er 1 verliezer is in markt aandeel zijn zij het wel.
    DAF stunten met prijzen gebeurd ook niet want ze kunnen qua prijs niet mee komen met de VOLVO die we uiteindelijk naar zeer grote tevredenheid hebben gekocht.

    • Bij welke vertegenwoordiger zitten jullie dan? De onze hier in tilburg wist nog van niks en heeft er ook geen beeld, informatie van …

  45. Ik vraag me af of jullie allemaal wel goed naar de foto hebben gekeken?

    Het zeil loopt wel erg schuin over het dak naar de zonnenklep.

    Kijk maar goed naar de tekening van de super space cap het dak is veel hoger en ook breder
    .
    Dit is misschien de cf of de space cap?

  46. @ Jacob.
    Marktaandeel en winst vergelijken is als meten met appel en kokosnoten.
    Kijk de jaarcijfers van beide merken maar eens na.
    DAF’s netto winst over 2011: +/- 296 Mill.€
    Scania’s netto winst over 2011: +/- 960 Mill.€
    Dus marktaandeel en netto-winst zit een degelijk verschil tussen.

    En ga je straks ook verhaal halen bij je vertegenwoordiger als blijkt dat hij keihard gelogen heeft?
    Ze weten alles al maar zullen je echt niets vertellen tot de officieële introductie

  47. I have seen the new truck and all I can say is that you will all be impressed, it may look similar to the current 105 but it has 29,000 changes during manufacture, DAF have listened to the owners/drivers and made a truck that will once again be known as the best truck of all time.

  48. I have seen the new truck and all I can say is that you will all be impressed, it may look similar to the current 105 but it has 29,000 changes during manufacture, DAF have listened to the owners/drivers and made a truck that will once again be known as the best truck of all time. Trust me on this one, you will all be impressed.

  49. nancy daf is nederlands product geen yank wordt helemaal in eindhoven ontwikkeld.en een super product en zo is het en niet anders.

  50. ik dit gaat toch over daf niet over luxe autos niet de hele tijd een smoes verzinnen er om heen draaien dat kan je goed

  51. The new DAF XF was presented toomarow at the press at the IAA of Hannover (Excuse me four the English, I’m french), i’have got some foto, if any body want, send me an e-mail.
    fh16700@gmail.com

  52. De DAF XF105 is door Truckstar magazine uitgeroepen tot ‘Truck van het Jaar 2012’. Het topmodel van DAF ontving de onderscheiding naar aanleiding van een uitgebreide praktijktest van alle topmodellen van de zeven Europese truckproducenten door een testpanel van beroepschauffeurs.

    De DAF XF105 heeft op het Australische International Design Awards (AIDA) 2012 gala in Sidney de Design Award™ in de categorie ‘Automotive en Transport’ gewonnen. De jury prees het topmodel van DAF om het elegante design, de uitstekende ergonomie en het hoogstaande comfort. De AIDA Design Awards staan bekend als een van de meest prestigieuze designprijzen ter wereld.‪‬‬‬‬

    Tijdens de uitreiking van de jaarlijkse ‘Export & Freight Transport and Logistics Awards’ in Belfast, is de DAF XF105 uitgeroepen tot de Ierse ‘Fleet Truck of the Year 2012’. De jury prees DAF’s topmodel om zijn betrouwbaarheid, lage brandstofverbruik en hoge chauffeurscomfort. De Truck of the Year Awards – georganiseerd door Export & Freight magazine – staan bekend als de meest prestigieuze onderscheidingen binnen de Ierse transportsector.

    laten we trots zijn op ons nationale product.

  53. DAF doet niet mee in de Prijzenslag, Als er geld bij moet, dan ga lekker naar de concurent. Zien we je over twee jaar wel weer terug.

Leave a reply