More details of the new DAF, like the new doors without the pillar that used to block the view. Also the mirrors are moved backwards so you can see through the A-pillar and the mirrorhousing now for a smaller blind spot.
Also the door panels are completely new. Also new is the colour TFT screen on the dashboard and the new layout of the instrument cluster.
The chassis has more strength and stiffness, new axles, new suspension and is lighter than before. Despite the heavy Euro 6 damper and filters the total weight of the new DAF is only 90 kg more than the old types.
DAF did a real smart packaging on the chassis so you can still carry 1500 liters of fuel. One of the clever things is the AdBlue tank under the cab.
super mooie geworden onderhuids heel veel vernieuwd.nu nog benieuwd hoe die rijdt.
hoi.
als ik de site van daf goed uitpluis is het niet 1 nieuwe truck. maar 2. de xf106 en xf116. het verschil is me nog niet helemaal duidelijk. en dat de truck een vermogen heeft van 3510pk. zal of een voorbode zijn. of gewoon een tikfout.
groete Peter
The 116 is a top of the range spec with all the toys.
1500 liter, maar dan zonder side skirts!!! ( tegen over 1200 liter met skirts) Jammer, Dat maakt het net af.
En wat een vreemde plek voor het accupakket. Zo loopt de gewichtsverdeling over links/rechts een beetje scheef.
Batteries can be placed at the rear on down either flank.