Now here is the first new FH truck without cammouflage on the road. I found the photo on Facebook.
I think it is an ex fieldtest truck. Since the launch the camouflage wraping is not needed anymore, everyone now knows it is the new Volvo.
The production of these types is still not started and it will take untill next year before the first trucks from the regular production will hit the road.
Now i got a reaction of someone who took a closer look at the photo and he desicovered the text ‘Volvo Euro5’ on the side of the cab.. Now that is a bit strange isn’t it? I thought these models were only Euro 6?
Share me:
I passed a new FH without the camouflage on the A1 near Blyth, England on Saturday afternoon.
The big grill will take a bit of getting used to but it’s certainly a big, imposing cab! From the side it’s very much like the new Actros.
Hoezo staat er volvo euro 5 op de zijkant bovenaan op de cabine?
Volvo heeft er voor gekozen om tijdelijk alleen de motor D13K: 460 pk, Euro 6 te leveren.
De rest blijft voorlopig alleen euro 5.
ik heb ergens gelezen dat de nieuwe volvo met euro 5 en euro 6 verkrijgbaar zal zijn, net als de nieuwe actros
There is only a engine Euro 6 at the moment, the 460 hp. All the others are Euro 5 or EVV.
je kan ook kiezen voor een euro 5 … het is niet zo omdat er nu euro 6 is …dat euro 5 verboden word….
misshcien heb je helemaal geen voordelen met een euro 6 (als je niet in DLD rijd en mautvoordeel hebt bijvoorbeeld)
dan kan je net zo goed een euro 5 kopen (denk dat er n leuk prijsverschil zit tussen euro 5 en 6… )
Correct me if i’m wrong, maar ik kan me niet voorstellen dat dit een ex fieldtest truck is. Om te beginnen worden die meestal door een fabrikant omgeruild voor een nieuwe auto als die gelanceerd is en wordt de auto zelf binnenste buiten gekeerd om te kijken hoe deze zich heeft gehouden. Ten tweede is een fieldtest auto nooit af. Op het dashboard zijn losse meters e.d. aangebracht die uiteraard wel te verwijderen zijn, maar zeker lelijke gaten en zo zullen achterlaten, net als ik sommige gevallen de camouflage aan de buitenkant. Overigens blijf ik vinden dat hij er met camouflage een heel stuk beter uit ziet! De meningen die ik overal hoor zijn 50/50 verdeeld tussen “het is wennen” en ” ik vind het een lelijk ding”. Iets wat Volvo zich mijns inziens niet kan veroorloven!
Ik moet mezelf overigens gelijk alweer tegenspreken. Na enig zoeken op Google is de Engelse proto ook te vinden met en daarna zonder camouflage.
Helaas moet ik zeggen dat ik de grill toch wel teleurstellend vindt. Volvo onwaardig zelfs. Het lijkt also het niet af is. Het vloekt met de resterende lijnen van de cabine. Over smaak valt niet te twisten, maar hier heeft Volvo toch wel wat steken laten vallen. De bedrijfsnaam kan je ook nergens kwijt op het front. Jammer, want de grill is uiteindelijk gezichtsbepalend.
die grille moet je aan wennen …wacht maar tot de eersten geleverd worden …kleuren streepje…lampje dingetje … word het al n heel andere auto… en er zijn vast wel knutselaars die het logo weer in de grille krijgen (grille welke n helll is om te schuren !!! heeeeeeuuul veeeeeul hoekjes)
kijk eens rond het huidige model …. wie hebben hun naam op de grille ipv in de lichtbak (welke min of meer standaard is 😛 )
nieuw model heeft OOK weer n lichtbak …
BEN IAA GEWEEST HIJ IS NIEUW DE CABINE MAAR HIJ VALT MIJ TEGEN DE AFWERKINGEN NEE DASHBOARD IS SLAP NEE NIET MIJN AUTO.MOTOREN ZIJN GOED VERDER NEE .