New Magnum spotted

Yesterday a collegue at Truckstar Magazine spotted this new Renault truck in Hoofddorp. We all think it is the new Renault Magnum. I wonder how many bodyparts the new Renault trucks are going to share with the FH cab.

 

Source: www.truckstar.nl

Share me:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

8 Responses to New Magnum spotted

  1. Ik denk dat het de nieuwe Premium is. Volgens de gegevens van het RDW betreft het een 10,8l, 6 cilinder van 286 kW dat is bijna 390 pk. Lijkt mij vrij weinig voor de Magnum. De nieuwe Magnum cabine is op de spionage foto’s ook een stuk groter, deze lijkt veel meer op die blauwe versie in de spionage reeks.

  2. qua cabine afmetingen heeft hij veel weg van de huidige premium die staat eigenlijk ook te hoog voor een ”zware distributie”truck
    ook als je kijkt naar eerdere foto’s ga ik uit van de nieuwe premium voor een magnum is hij te klein voor al als je kijkt
    naar de nieuwe volvo fh

  3. Dit wordt de nieuwe Renault Premium.11 liter blok,heeft 389 pk als EEV.
    @lex
    Ik weet niet of je ooit een Premium hebt gereden,maar een Premium heeft een veel betere instap dan een FM of de huidige FH.
    Het is geen straf deze als distri trekker te rijden,en om er ook vaker in en uit te moeten.
    Het is zowiezo geen straf om met een Premium te rijden.
    Er wordt maar al te graag laagdunkend over een premium gedaan.
    Maar om even een vergelijking aan te halen.
    In een Volvo Globetrotter zit minder opbergruimte dan een premium.
    Het bed in de Premium,is net zo breed als een Volvo.
    En met de komst van de nieuwe Premium,krijgt Volvo er aleen maar een grotere concurrent bij.
    Het zal me trouwens niet verbazen,als dit ook de nieuwe FM wordt,want een proto is er daar van nog niet gespot.
    En Volvo heeft wel meer cabines van Renault in hun assorti zitten.
    Het is i.i.g weer mooi,om straks weer 2 verschillende merken te zien,en om ook echte 2 keuzes te hebben voor de fleetowner,ipv alleen 2 verschillen in de grill.

  4. Het zal met de concurentie met VOLVO wel meevallen.
    Het service netwerk is niet uitgebreid genoeg vergeleken met de zweed en je mag je grote broer alleen maar plagen, niet pesten.

  5. 11 liter blok dus een Premium. Fijn dat het, zo te zien, nu een 2,5 mtr brede cabine wordt -en dat bedoel ik- voor het imago want persoonlijk is er niks mis met de huidige cabine. Alles (CC, motorrem, radio) op of direct naast het stuur, goed bed, stahoogte, veel bergruimte en forse koellade en: wat een fantastische versnellingsbak die I-Shift!. Ik rij nu een 460 en heb een verbruik van 25,4 ltr (1250 omw bij 90 km). Rij zeecontainers in de Bnlx.

Leave a reply