And here’s another one of Robert-Jan Onderwater. He spotted this test DAF on the road, and at the gasstation! This shot gives a nice look on the side of the truck and there we see where DAF hides the extra hight of the cab. The differences are in the extra black part in the wheelarch and in the taller frontgrille. They did a very good job in camouflaging it!
One thing that puzzles me is the tape with the cable to the mirror. Did they forget to intergrate the electrics for the mirrors in the door?
Share me:
Hhihihi… we geven de grille een extra streep, dan plaatsen we de bumper gewoon lager! hoe meer ze er aan verplakken hoe lelijker die word.
Is het niet zo dat de spiegel bedrading weggewerkt is omdat DAF aan het bestuderen is om de stijl in het zijraam te laten vervallen?
Die kabel kan van een sensor zijn. Misschien om windgeruis te meten, dat soort dingen?
Dit is nog niet een definitieve, met het nieuwe chassis al wel maar de oude cabine en bumpers e.d voor camouflage. Nieuwe voertuig ziet er heel anders uit als op de spionage foto’s blijkt tot nog toe. Draad lijkt meetapparatuur te zijn. Mogelijk voor windgeruis of om de weg te filmen. Misschien voor trillingen in de spiegel te meten? Zoveel mogelijkheden als dat er zijn.. Nog eventjes wachten dan laten ze hem eindelijk zien 🙂 Het zal iedereen verbazen hoeveel er gewijzigd wordt, denk ik.
What puzzles me more is that we see a lot of XF-testtrucks, but hardly any CF’s
Regards,
Arnold
The CF is still in development I guess. It’d be logical that they built their best-selling model first, wouldn’t it?
Ik ben woensdag op de fabriek geweest en daar stond een rek met voorbumpers die er erg gestroomlijnd uitzagen. Het leek al om produktie te gaan. Als ik het design moet omschrijven zit er wel wat van die vloeiende stijl van Mazda in. Overigens stonden er diverse Euro6 proto’s op het terrein. Ook een zwarte CF. Makkelijk te herkennen aan de uitlaatunit, die aan de zichtzijde wel wat weg heeft van een dieseltank. Er stonden ook al diverse Euro6 motoren in de produktiehal. Deze waren net als de overige motoren in de grijs/bruine kleur gespoten, maar herkenbaar aan de commonrail. Samenvattend denk ik dat DAF ons nog gaat verrassen. Ze zijn minder conservatief dan sommigen hier schrijven.
Groeten, Arian.
Arian,
Dus lijkt de tekening die op de oude Iepieleaks stond hier op?
Ja. dat kwam wel in de buurt.