Euro6 DAF truck at Jansen

 

These photo’s were sent in by Roger van Nispen of www.bouwmachineweb.com. He spotted this Jansen DAF and no, it is not the bonneted version but there is something about it. Take a close look at the grille and the headlights and yes, this is a fieldtest truck of DAF. The big exhaust system shows that this is a Euro6 DAF! Thanks for the photo’s Roger and don’t forget to check his website:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share me:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

15 Responses to Euro6 DAF truck at Jansen

  1. Ten opzichte van eerdere test-trucks valt op dat nog de oude luchtinlaat wordt gebruikt. Verder is het uitsteeksel wat eerder aan de E. van Wijk-truck zichtbaar was naast de bijrijdersdeur hier ook zichtbaar.

    • Dat uitsteeksel naast de bijrijdersdeur is een dode hoek camera bevestiging, is niet iets nieuws.
      De bumperpartij is inderdaad lager, dit is mogelijk nodig vanwege de cabine ophanging die voor veranderd is.
      Deze is verbreed waarschijnlijk voor een grotere radiator vanwege de warmtehuishouding voor de euro 6 motor.
      Er staat een test truck op deze site, een blauwe daf waarbij je duidelijk op een foto kunt zien dat de ophanging meer naar buiten staat.

  2. zag afgelopen week de superspacecab van visbeen rijden in Beverwijk de verschillen ten opzichten van de euro vijf versie zijn duidelijk zichtbaar
    ik ben benieuwd naar het uiteindelijke product,op naar de iaa in september

  3. Vandaag heeft er ook een gereden op de A58 normale witte spacecab zonder zonneklep wel met lampenbeugel voor het dak deze had er een stenenoplegger met legioblocks achter.
    Deze reed met groene kentekens en had ook het extra zwarte op de gril.

  4. Marc,

    Ik heb jouw opmerking onderzocht en moet juo daarbij gelijk geven voor je opmerkzaamheid. Iedereen denkt dat de DAF hoger is, maar is dat niet. (Ik heb de foto van het mooie zijaanzicht in een tekenpakket ingeladen en de CAD-tekening mat het zij-aanzicht er overheen gelegd). Er valt mij daardoor ook op dat de onderste trede een veel dikkere rand er onder heeft dan de huidige XF105: http://www.daf.eu/ImageBank/low_resolution/DAF-XF105-20050703.jpg
    Moet toegeven dat dit heel goed gecamoufleerd is!

    • Grappig!!

      Bedankt voor de bevestiging Arnold!

      Moet wel toegeven dat ik het een beetje jammer vind, dat ie (waarschijnlijk) niet hoger wordt. Want vind al van kinds af aan, dat hoe hoger de chauffeur zit, hoe mooier ik de vrachtwagen vind. Heeft iets met baas boven baas te maken..

  5. Zou het ook kunnen kloppen dat de chauffeur hoger zit en dus toch een vlakke laadvloer?

    Of heeft ie z’n stoel gewoon op maximale hoogte staan?

    Hij zit behoorlijk hoog ten opzichte van de voorruit moet ik zeggen..

  6. Deze daf is volgens mij dezelfde die op die andere foto naast die XT`s staat?
    Ik heb al een paar keer hier in de buurt een 105 euro 6 voor nijssen zien rijden volgens mij

  7. Rangco, je laatste zin is een vraag neem ik aan?

    Want dat vraag ik me dus ook al de hele tijd af; het dak van de DAF kan toch amper nog hoger worden ivm viaducten enzo? Waar zou immers de airco nog moeten komen?

    Wellicht een iets lager dak was mijn idee, maar als jij zegt dat je in zo’n testding hebt gezeten, zul jij het wel weten.

    Toch jammer van die vlakke vloer dan..

    • Ja sorry Marco, zag dat m’n berichtje wat onduidelijk was, maar bewerken was niet mogelijk.

      Ja ik denk dat de cabine niet veel hoger meer kan worden, ivm met maximale hoogte van 4m. Al is de dakspoiler van een XF in vergelijking met die van een nieuwe Actros of AE, nog wel iets hoger. Die van die andere twee zijn echt helemaal plat. Dus dan zou een SSC nog iets speling hebben qua hoogte, maar dit is een gok van mijn kant.

      Maar voegd een platte vloer echt nog zoveel toe aan de nu al lage vloer?

      • Zal wel niet veel uitmaken, maar is gewoon mooier vind ik. En de chauffeur zit weer iets hoger.

        En hoe hoger, hoe beter! 🙂

Leave a reply